Istanbul la ciutat dels tres noms

Santa Sofia o, com l'anomenen els turcs, Ayasofya, és el símbol d'Istanbul. Va ser construïda durant el mandat de Justinià entre els anys 532 i 537 i és una de les obres mestres de l'art bizantí.


















El Museu Arqueològic d'Istanbul és un dels més importants en el seu camp. Va ser fundat pel pintor i arqueòleg turc Osman Hamdi en 1891.
Els orígens del museu es remunten a una reduïda col·lecció d'antiguitats que es va instal·lar el 1846 al Palau Topkapi. En 1869 es va convertir en el museu de la cort.






















El Palau Topkapi és el millor reflex de l'època imperial a Istanbul i simbolitza el poder que va aconseguir Constantinoble com a seu de l'Imperi Otomà. Des d'aquest palau dels sultans van governar el seu imperi fins a mitjan segle XIX.








No hay comentarios:

Publicar un comentario